پیشگام رهایی

پیشگام رهایی

طبقه بندی موضوعی

پربیننده ترین مطالب

امام را از این امام شناسان نجات دهید

چهارشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۱۸ ب.ظ


امام که بود ؟ هدفش چه بود ؟ امام چه چیز را میخواست و چه چیز را بدست اورد ؟ امام با چه کسانی جنگید ؟ اصلا چهار چوب فکری امام چیست ؟ امام را چگونه میتوان شناخت ؟ چه کسی امام شناس است  ؟

بهتر است از سوال اخر شروع کنیم .چه کسانی این حق را دارند که امام را به دیگران بشناسانند ؟ و چه کسانی این حق را ندارند ؟


این را نمیتوان  نادیده گرفت  که نگرش ها و عقاید  گوینده بر گفتارش متاثر است و و شنونده مطلب امیخته شده با ان عقاید را دریافت خواهد نمود . یعنی مخاطب از فیلتری با مساله برخورد میکند ، که ممکن است تغییر یافته و یا ناقص باشد

امام شناسی نیز مستثنا  از این مساله نیست ، مثلا فرد مرفه بی درد نمیتواند ان گونه که امام مدافع مستضعفین هست مدافع انها باشد .هر چند صدایی بلند کند یا چند جمله از امام در حمایت از مستضعفین بخواند .

ما معتقدیم میتوان واقعیت را انگونه که هست فهم کرد ، منطبق براین قاعده میتوان امام و اندیشه امام را انگونه که هست  درک نمود .برخلاف جماعتی که امام را فردی پیچیده که  نیازمند مفسرانی چون خودشان برای فهماندن امام به عوام الناس ترسیم میکنند ، امام انسانی واضح و صریح است . که بینیاز به مفسران و تعلیم دهنگان با جلساتی  پر از زیاده گویی و هرچه گویی به اسم امام شناسی میباشد. امام را باید بدون واسته خواند ، حتی باید بدون واسته جملاتش را شنید تا حساسیت ها و مهم ها و خیلی مهم ها در اندیشه امام را بدون واسطه از خود امام درک کرد .

هرکس ریشی گذاشت یا تسبیحی چرخاند و یا دکمه روی حنچره اش را به نام دین دیپلماتیک بست و امام امام کرد و چهار تا عکس امام و رهبری با زوایای مختلف بر دیوار و صفحه کامپوتر و گوشی گذاشت امام شناس و امام دان نمیشود .امام یک منظومه کامل است ، اگر دست به یقه با ظالمان و مستکبران عالم میشود ، با ظالمین و مستکبرین داخلی هم سر سازش ندارد . البته نگرش امام به ظلم و استکبار داخلی الوده به سیاسی بازی سیاسی بازان نیست  که مبارزه با ظلم و فساد  تنها الت سرکوب جناج سیاسی رقیب باشد، امام تفسیری جدید یا خاص از اسلام نداشت ولی ملموسا اسلامی متفاوت با اسلام بسیاری از اشخاص  داشت. اسلام امام حضوری متفاوت  در صحنه های اجتماعی راطلب میکرد . این نوع اسلام ریشه بسیاری از نزاع های امام حتی با هم لباسی های ایشان است . امام تنها احیا کننده اسلام علی ، فاطمه ، حسن و حسین و در یک کلمه اسلام ناب محمدی (ص) است .اسلام مخالف ظلم و ظالم ، فساد و فاسد ،اسلامی که  ظلم و فساد فرهنگی و اقتصادی  و سیاسی را بر نمیتابد تا ظالمان و فاسدان بخواهند و بتوانند خود مفسر اسلام بشوند ،  تحریف این اسلام بود که حسین را به قتلگاه برد ، توحید تحریف شده  توسط به اصطلاح اسلام شناسان و پیامبر شناسان بود که مسلمانان را  نسبت به ظلم و ظالم بی رگ و عقیم کرد و مصلحت و محافظه کاری را پیشه انها ساخت  تا حقیقت شهید شود . اعتقاد به توحید ناب سر سازگاری با فقر و فساد و تبعیض ندارد و با هر منکری در هرجا و در هر اندازه ای به مبارزه بر میخیزد ، چه این این مساله در برادر تو باشد چه در هم حزبی تو و چه در دیگری ...

اری امام مجموعه کامل است و انکه امام را کامل ندیده باشد و نفهمیده باشد نمیتواند امام اموزی بکند ، و در نهایت امام اموزی اش میشود کلی گویی مبهم گویی و خاطره گویی و از هر جا گویی و دانشجوی بیچاره نیز گیج و منگ از جلسه خارج میشود بی انکه امامی را شناخته باشد و یا  نسبت خود با مسائل واقعی دانشگاه و جامعه را فهمیده باشد .

انها که امام شناسیشان تنها برای جلسات و تریبون های امام شناسی است و با خط امامی بودن ارتزاق میکنند و زندگی میگذراند بی انکه برای اسلامِ امام هزینه ای داده و یا در رنجی افتاده باشند ، یا این امام شناسیشان در مدیریت  و حضور اجتماعیشان و در نزدیک شدن به مستضعفین و پابرهنگان و دور شدن از سرمایه سالاران ظهوری ندارد ، و علاوه براینکه هیچ نسبتی با امام و خط امام ندارند  ، حق امام اموزی به دیگران را نیز ندارد .


نگاه امام به سیاست نگاهی تربیتی است ، مسیری برای سلوک و تعالی است نه غرق شدن بیش از پیش در کثافت کاری متعارف  سیاسی بازان .لذا ادمهای سیاسی که همه چیز را با عینک سیاسی و حزبی میبینند ، امام واقعی را به مخاطب خود نمیتوانند معرفی کنند . ادمهای سیاسی عمدتا به مردم و دانشجوها نگاهی ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی خود را دارند و برای این استفاده ابزاری ، با تمام خلوص از امام و رهبری و دین  مایع میگذارند .

امام صریح و صادق است ، حتی در کوران انقلاب حاضر نیست با جریانی که در مبارزه علیه شاه با انقلابیون مشترک و در اندیشه فاصله دارد همراه بشود .. تفکر امام نیز صداقت آزماست ، و راستی آزما ست مو را از ماست بیرون میکشد و اجازه قالتاق بازی را به شارلاتان های زمانه نمیدهد ، و اگر امروزه انها که هیچ نسبتی با امام ندارند  پرچم دار و میان دار امام شناسی و خط امامی شده اند تنها بدلیل فراموش شدن  تفکر ناب روح الله است  .


نگاه امام نگاهی مردمی است و معتقد است این مردم بودند که انقلاب کردند و همین مردم هستند که انقلاب را به پیش میبرند  لذا برای امام دقیقا مطابق نگاه دین که مخاطبش همه مردم است و برای تعالی همه امده است ، تک تک مردم و تک تک جوانها مهم هست ، ، مطمئنا جماعتی که هیچ اهمیت و شانی برای مردم قائل نیستند و حضور مردم ، افزایش فهم مردم را خطری برای خودشان میدانند و در عمل این اعتقادشان را نشان داده اند نمیتوانند امام شناس باشند

 

خط امام و تفکر امام دارای مولفه های مختلفی است که در شناخت امام باید همه این ها را به عنوان یک منظومه کامل دید منظومه ای که همدیگر را نقض نمیکنند و موید یک دیگر است .در شناخت امام همه اندیشه امام را باید دید و به حساسیت ها وضرایبی که حضرت امام به مسائل میدهند دقت کرد تا فریب جاهلان و شارلاتان های زمانه را که با تغییر ضرایت مسائل و اهمیت انها به حرکات اجتماعی جهت میدهند را نخورد .


" امام منهای خط امام، امام بی‌هویت است و سلب هویت از امام، خدمت به امام خمینی(ره) نیست ."-امام خامنه ای

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">