پیشگام رهایی

پیشگام رهایی

طبقه بندی موضوعی

پربیننده ترین مطالب

۱۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است


اگ اب باشه خووووووب خودمون رو نشون میدیما..

فرقی هم نمیکنه .


الکی هم نمیخاد تعجب کنیم ، متحیر بشیم و جماعتی در تاریخ و در حال رو شماتت کنیم . و جامه چون از بحر عبورکنندگان ، بالا گیریم  .. . چرا که چونان خری اندر گلیم .


مشکلمون اینه که جو گیریم ، و هرچی جو باشه تابع همون میشیم ، جو هیات و مناجات باشه مناجات خووون مشتی هسیم ، جو عیاشی و وقت تلف کردن باشه پایه ایم ..کاملا یرخی .

برا همینه که محرم و صفر و رجب و شعبان و رمضان میاد و میره خبری نمیشه و همچنان استوار برانچه بوده ایم هستیم.


270 شهید هم که برمی گردد، به خیل عظیم مشتاقان  می پیوندیم و شرمنده بودن میخانیم برای شهیدان و های های اشک می ریزیم..و با  پیر زنان و زنان و دختران چادری و مذهبی که تنها مثلثی از صورتشان پیداست در ازدهامجمعیت برای شهدا و در سوگ شهدا از فرط در هم تنیدن ، تنه به تنه و اغوش به اغوش  خواهر و برادر تنی میشویم ..و تنها تفاوتش با موارد مشابه ریش و پشم داشتن برادران و چادر پیچ بودن خواهران است تا مشکل شرعی ان نیز مرتفع شود . و بر این اساس دیگر مرضی در قلبها ایجاد نمی شود حتما. ای برادر و خواهرم !


قشنگ گفت که آی غواصان ، ما داریم در خودمان غرق میشویم کاری کنید . .


1.روفقا گفته اند گویا ازدحام صحیح است .
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۴ ، ۰۵:۰۰
پیشگام رهایی


بدور از اینکه همه چیز را به تکنولوژی ربط بدهیم ، علت را جای دیگری مینگرم ..

بیچارهِ مردمی  که از صبح چونان موری این سو و ان سو میدوند ، و در رفت و امد کاری جز محاسبه قبوض و بدهی ها و کسری جیبشان ندارند  باید چنین نیز  باشند ، حق می دهم به انها .


دیگر  از دیدن انها متحیر نمیشوم یا شاید متوجه انها نمیشوم و  در  جمع و تفریق خودم هستم ..

به هر حال تلاشم برای  زنده ماندن است دراین گردابی که همه چیز را در خود میبلعد . تا احساس و محبت و عشق از این کالبد  قبض کند تا ربات دو پایی فاقد انسانیت تحویل بدهد . 


با هر ادبیاتی و از هر زاویه ای هم که بنگری باز این کالبد را بی روح و جان میبینی ..و نوع دوستی  ، محبت ، احساس ، مسولیت اجتماعی ، تفکر اجتماعی و.. را بی معنا  .


لعنت بر این فاصله جهنمی طبقاتی

وای بر جامعه ای که دم از اسلام میزند و مسلم نیست 

اوف بر مسولین مرفه شکم سیر درد بیچاره نفهم 


..  بیرون کشید باید  ازین ورطه رخت خویش را . ( تحریمیم میفهمی ) !!!


- هی یه قدم می رفت جلو ، دو قدم میومد عقب . پیر زن پشت خمیده و چادری ای که سرش را به زور میتوانست بالا بیاورد . 

اجازه داد با هم از خیابون رد  بشیم . . . قدم دوم رو برنداشته بودم که دست انداخت توی دستم  ، بدنم یخ کرد و رنگم پرید ، خدا روشکر اتوبان یا بزرگ راهی نبود و با چند قدم همه چی تمووووم شد و الا پس میوفتادم ..


- چهار پنج نفری داشتن یه جعبه سنگین رو حول میدادند ، خودم رو بهشون رسوندم جعبه رو حول دادم ، در حین زور زدن متوجه تعجب جمع شدم بعد کمی دقت کردم دیدم جعبه فلزی سنگین توی پتو پیچیده شده یه گاو صندوق بزرگ هست ..

خب  نباید انتظار داشت ادامه میدادم ..یه کوچلو حل دادم و  خودم رو در بین جمعیت عابران بی تفاوت  قرار دادم تا در افق گم بشم . 



من انسانی از فرزندان آدم هستم صدای من را از دور دست ها و از پشت این واژگان در اوقات و لحظاتی که بیشتر از پیش در هم می پیچند می شنوید . 

من زنده ام  و تا این لحظه در تلاشم تا عوامل حیاتی ام را زنده نگاه دارم  .   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۵۰
پیشگام رهایی


موهای بلند با  فر های بلند با رنگ سیاه متمایل به قهوه ای  زیباست . اگه تا وسط کمر هم بیاد قشنگ تر میشه ..


تنوع خیلی چیز خوبیه ، وقتی در جامعه ای ظاهر معیار بشه ، تظاهر محور زندگی ها میشه . توی این جامعه تنوع در تیپ و قیافه شاید یه ریسک باشه ..


باید در عین حفظ اصول تنوع داشت ، خیلی ضایعست بعضیا ده ، بیس ، سی سال کلا یه جور میپوشند ، یه جور مو شونه میکنن .


با موهای بلند خیلی چیزا رو مثل انرژی باد میشه بهتر احساس کرد .و چون هنرمند بودن  در تفاوت ظاهر محصور شده میشه با موی بلند نیز هنرمند بودن را تجربه کرد .


موهای بلند سنگینی را نیز احساس میکند ، سنگینی نگاه دوستانی که گمان میکنند چپ کرده ای و خویش را راست می پندارند.


و همدردی بوجود میاورد ، همدردی با جوانانی که خیلی خیلی خیلی ساده و تنها بدلیل ظاهرشان دفع شده اند و برچسب بی دینی و زد دین خورده اند و این درداور ترین و رنج اورترین لحظات من در این ایام بوده است .. و بسیاری به خاطر رفتار راست پندارها ، کج شده اند .

خیلی باید پوست کلفت بود تا از رفتار راست پندارها دوام آورد.


به هرحال تنوع خوبه ، ادم باید تنوع ببخشه توی زندگیش..


اوضاع اقتصاد مناسب نیس . دولت  همه چیو بسته به لاس زدن با اون وریا . کشور هم مشکل کم ابی داره ، اب هم نقش حیاتی تو همه چیز و از جمله حیات ادما داره . کسی هم نباید بیخیال بشه و اگه همه به اندازه خودشون کمک کنن ، مشکلات حل میشه یا لااقل به سمت حل شدن میره .


معتقدم اگ توی مختصات کوچیک زندگی به مسائل حساس باشیم و چیزی که از ما بر میاد رو انجام بدیم ، تو مختصات بزرگ تر و مسئولیت های بزرگتر هم میتونیم فایده ای داشته باشیم . همه که نباید خودشون رو برا آینده انقلاب تو زرورق بپیچند و کاری نکنن.


موهای بلند شستنش زمان میبره و طبیعتا آب بیشتر .من موهای بلندِ سیاهِ متمایل به قهوه ای که فر های بلند داره رو برای صرف جویی در مصرف آب کوتاه میکنم .


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۴۰
پیشگام رهایی


قدم زدن در خیابان انقلاب را دوست دارم 

فرقی نمیکند از امام حسین به طرف انقلاب بیایم یا از انقلاب به سمت امام حسین ..


حتی اگر کتاب بخر نباشم دوست دارم هر چند روز یکبار هم شده  سری به کتاب فروشی ها بزنم ، و کلی کتاب خوب و نسبتا خوب که در قفسه ها منتظر من هستند را ببینم ، این دیدار با کتابها علاوه بر اینکه به ادمی پرستیژ اهل مطالعه و یه شخصیت ی اهل مداقه را ارائه میدهد ( مخصوصا اگر به اسامی قولومبه سلومبه برخی کتب دقایقی خیره خیره متظاهرانه متدبرانه نگاه کنی و همزمان با خواندن انها بالاتنه خود را متناسب با عمودی یا افقی بودن تیتر افقی و عمودی کنی .. ) .البته اگر همه این حجاب های ظلمانی بگذارند این گشتن و دیدن سبب میشود تا به غلط گمان نکنم وضعیت مطالعه من خوب است -نتیجه اخلاقی اول


این قدم زدن جامعه شناسی کف میدانی و واقعی را بهتر از انچه بشود فکرش کرد  یاد میدهد.

ایرانی ها ادم هایی اند که خوب نگاه میکنند گویا دارند به کنه قضیه ای پی می بردند ولی این گونه نیست ..

به همه چیز نیز نگاه میکنند ، مثلا شما لباس مناسب پوشیده باشی یا نامناسب ، خیلی خوش تیپ یا بدتیپ و درب و داغون ، یا پوشش و قیافه معمولی باز این نگاه وجود دارد .

نتیجه اخلاقی این جامعه شناسی اینه که اعتماد به نفس خود را باید حفظ کرد . و بیش از گذشته برای خودمان باشیم  و برای خودمان بپوشیم و تیپ بزنیم .


در میان همه این نگاه ها ، یه نگاه خاص هم وجود دارد . نگاهی در جستجوی نگاهی دیگر ، چشمانی که بیش از اینکه به دنبال دیدن هستند به دنبال این هستند که ایا خود دیده میشوند یا خیر ..


در این قدم ها و میان این همه انسان و این همه موجود تنها جیزی که ندیدم تکرار بود ، و حقیقتا چهره های زیاد و متنوع ، متفاوت وبا اجزاء گوناگون و با زیبایی خاصی ( با فراموش شدن مفهوم زیبایی یا زیبا ترین ) را میدیدم که هر کدام شاهکار خلقت بودند ، که تکرار نمیشدند .سبحان ربی الاعلی بحمده 

واین بهترین درس این کلاس بود

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۴۳
پیشگام رهایی

ایت الله جوادی املی:

قد بلند کری بخاطر ایستادن بر 70 میلیون کشته جنگ های جهانیست


لگن جان کری حین دوچرخه سواری شکست .


دولت گشایش اقتصادی را لنگ  نتیجه مذاکرات میداند ، ادامه مذاکرات هم لنگ لگن شکسته کری هست ، پس گشایش اقتصادی ما لنگ لگن کری هست


رهبری میگه جلوی مانور تجمل در شهر با این ماشین های گرون قیمت رو بگیرید

ریس پلیس میگه اگ بی نظمی و خلاف کنن میگیریم

یکی نیس بگه ، خود این مانور تجمل خلاف هس اثار بد اجتماعی داره 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۰۵
پیشگام رهایی


ادم وقتی اشغال خور بشه و به فست فود عادت کنه ، ذائقش عوض میشه و نمیفهمه یه غذای خوب چه طعمی میده . و این خیلی چیز بدی هست ..البته بعد از مدتی با تغییر وعده های غذایی میتونه ذائقش رو درست کنه .


رسانه ملی هم از بس برنامه های اشغال و زرد به خورد مخاطبش داده ذائقه مخاطبش رو خراب کرده ، وقتی یه برنامه مث ثریا چند مستند با کیفیت تدوین پایین میسازه و مخاطبش رو  تحت تاثیر قرار میده ، عملکرد رسانه ملی با این همه بودجه  مورد تامل قرار میگیره ..


چیزی که کمتر مورد توجه قرار دادیم ، کارایی که رسانه باید انجام بده و نمیده هست.. و درمقابلش تلاشش در سرگرم کردن و غافل کردن مردم شده، این برا رسانه ای که وظیفه اش آگاهی بخشی به مردم هست  چیزی جز خیانت و فساد نیست.


دیشب شبکه یک جناب شمعخانی در برنامه نگاه یک حضور پیدا کرد .ایشون سعی کرد همون طور که بعد از فتنه در صدا و سیما حضور یافت موضع گیری شفاف نگیره و عباراتی کلی و دیپلماتیک رو بیان کنه .و البته با موضعی نزدیک به دولت و تاکید بر نیاز امریکا برا مذاکره و اینکه باید با دولت خوب بود ..ایشون دبیر شورای امنیت ملی هست/ این خیلی خوبه که در مسائل مهم مملکت اشخاص رده بالا


یکی از فسادهای رسانه ملی تحکم فضای دولتی و محافظه کارانه است که به یک نمایش مضحک همه چی خوبه ، و همه خریم انجامیده ..


یکی از الزامات رسانه نشان دادن سلایق و افکار و تضارب انهاست ، بسیاری از سلایق و افکار بدلیل خیانت رسانه ملی از عدم نمایش اون به مردم ، الکی ضریب و شان گرفتند و البته از علل سقوط انقلاب اسلامی در این سی سال اخیر همین افکار و سلایقی بوده که از بدلیل دیده نشدن توهم خوب بودن برا مردم به وجود اورده  ، 


تضارب افکار و آزادی بیان و نمایش سلایق و افکار و گروه ها ان طور که هستند بدون محافظه کاری و بدور مصلحت  سنجی دروغین با حقیقت گرایی باید اتفاق بیوفتد تا انقلاب را از خطر استحاله نجات بدهد.


این روزا که تیم مذاکره کننده حسابی داره عرق میریزه  ..

گروه هایی از مردم و دلسوزای انقلاب و مستضعفین ،که به حقیقت روند این مذاکرات پی بردند ، تلاش داشتند برنامه هایی رو در نقاط مختلف کشور برگزار کنند ،ولی با عدم همکاری مسولین و امامان جمعه و نهاد های نظامی مواجه شدند . دلواپس های تهران هم که سخنرانهاشون اماده هست یک هفته در ام القرای اسلامی ، پایتخت اسلام انقلابی ، پایتخت مبارزه با اسلام امریکایی و همه مظاهر ظلم و طاغوت و شیطان و با وجود همه نهاد های نان خور این انقلاب هنوز نتونستند مکانی برای جلسشون پیدا کنند .




به قول حاج حسن رحیم پور سی ساله مسولین میخان انقلاب رو براندازی کنن نمیتونن و یه تنه رهبری انقلاب رو جلو میبره 



فضای پیشبرد انقلاب با فضای قبل از انقلاب به نظر بنده فرقی نکرده شاید بگن پیچیده تر شده .. ولی فضا همون فضاست ، چون مبانی همون مبانیست .
ساواک و ..  اسمه و آرم هست .شاید الفاظ ، قیافه و لباس تغییر کرده ولی طاغوت ، استکبار  هنوز هست . همون طوری که امام و خط امام هست .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۵۱
پیشگام رهایی

این عبارتیست که عراقچی امروز به خبرنگار گفت


تفاوت نظام اسلامی با رژیم طاغوت پهلوی حضور ریش دارها و آخوندها در مناصب مدیریتی و تریبون ها نیس .

از مولفه های این تفاوت مردمی بودن نظام اسلامیست ، مردم در عرصه های مختلف حضوری فعال و تاثیر گذار دارند ( باید داشته باشند )

در سال های بعد از انقلاب هرجا مردم مساله اصلی انقلاب را فهم کرده و حضوری جدی داشتند ، تاثیر این حضور در اصلاح انحرافات و هدایت مسیر نظام در مسیر اصلی انقلاب  به وضوح دیده شده است ،


تغییر رویکرد مسولین حتی در لفظ موید نقش اساسی مردم در حرکت انقلاب است ، مساله ای که سالیانیست جماعتی احمق به نام دفاع از انقلاب با فوق العاده و امنیتی و حساس خواندن شرایط و مصلحت سنجی ، انقلاب را به طور نرم و ارام از دستان مردم خارج کرده و محصور به جماعتی خاص کرده اند . و طرح هایی چون استانی شدن انتخابات و پارلمانی شدن ابزارهای قانونی کردن تفکر حذف مردم از مسیر تصمیم گیری در پیشبرد انقلاب دارد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۱۸
پیشگام رهایی

بازخوانی قرادادی ننگین در مذاکرات پنهانی


پیمانی که در ۱۹۱۹ میلادی (۱۲۹۸ خورشیدی) میان دولت بریتانیا با دولت وقت ایران پس از ۹ ماه مذاکره پنهانی با وثوق الدوله و با پرداخت ۴۰۰ هزار تومان رشوه منعقد شد. بر اساس این قرارداد تمامی امورات کشوری و لشکری ایران زیر نظر مستشاران انگلیسی و با مجوز آنان صورت می‌گرفت.در قبال ان تمامیت ارضی ایران توسط انگلیس مورد پذیرش قرار میگیره..


البته بر اثر مخالفت‌های داخلی و خارجی و مغایرت آن با قانون اساسی مشروطه، این پیمان هرگز به اجرا درنیامد.


اما این مخالفت ها چی بوده 


 مدرس شدیدا  به این قرارداد حمله میکنه

میرزا کوچک خان جنگلی در اعتراض به بی کفایتی دولت در رشت اعلام جمهوری میکنه

شیخ محمد تقی خیابانی در تبریز قیام میکنه

در خراسان

عشایر قشقایی و بختیاری فارس

تنگستانی های بوشهر

فتوای جهاد علیه اشغال گر تئسط محمد حسین برازجانی و سید مرتضی اهرمی

اعلام جهاد علیه انگلیسی ها توسط رئیس علی دلواری

فتوای آسدعبدالحسین لاری


فتوای آسد عبدالحسین لاری که حضرت اقا اوصاف جالب و قابل تاملی در مورد ایشون گفتن  :

 ( اعلان به هر کس و هر جا از فرق مسلمین خارج و داخل حتی بر نسوان _زنان_و صبیان_کودکان_ و سلطان و فرمان فرما و قوام و اعراب و هرکس که لاف از مسلمانی میزند واجب فوری و عینی است خصوصا در این زمان امتحان کفر و ایمان ،جهاد و دفاع این کفار حربی ،ابالیس انگلیس و اعوان ایشان ..و هرکس تخلف و تقاعد از این جیش مجاهدان و ازین جهاد اکبر و نهی از منکر نماید کان تخلف از جیش اسامه و امام عصر علیه السلام نموده اعم از این که ملحق به جیش کفار بشود یا نشود مرتد و خارج از اسلام است و مال و جان او مال مسلمانان است و او قوام الملک باشد)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۴ ، ۰۲:۰۵
پیشگام رهایی


امشب جناب عراقچی گفتگوی اخبار 22:30 حضور داشت ..

خب چیز عجیب و جالبی نبود که از رهبری مایه بذاره ، کلی صحبت کنه ، ترجمه و تفسیرهای خودش رو از مسائل یا حتی مفاهیم بین المللی بیان کنه ، مثلا پروتکل الحاقی رو یه نظارت عادی عرف بین المللی میخونه ، در حالی که پروتکل نقض کننده حاکمیت ملی هس ..

صحبت های ایشون پیرامون نظارت بر سایت های غیر هسته ای و سعی ایشون بر تغییر واژه ها بیشتر شبیه جوک بود ..و داستان دستمال کشی و نمونه گیری هم حتما به جوک های سیاسی روزهای اخیر حتما تبدیل میشه



* نکته جالب این گفتگو برای بنده  هیچ کدوم از این ها نبود

بلکه خود این گفتگو بود ، مجری کاملا سوالات حساب شده ای میکرد ، در مقابله استحمار مخاطب توسط جناب عراقچی سوالات شفاف کننده نسبت به حوادث گذشته ، حوادث اخیر ، اظهار نظر های طرفین مذاکره ، هزینه هایی که ما دادیم ، سوءاستفاده های غرب به اطمینان ما و اینکه ما قبلا هم اطمینان کردیم و ضربه خوردیم ، اینکه بلافاصله بعد از توافق احتمالی امکان پذیر نیس تحریم ها برداشته بشه ، بازی سیاسی دولت و پارلمان امریکا ، تحریم های اولیه و ثانویه و خیلی چیزای دیگه رو مطرح کرد و نشون میداد برنامه یه استراتژی داره 


امیدوارم با توجه به حضور جدی رهبر انقلاب ، شرایط خاص منطقه ، و تجربه عراق که امریکا بعد از نظارت بر مسائل داخلی و نظامیش به اون حمله کرد ، صدا و سیما سیاست استحمار مخاطبش رو تغییر بده و مردم رو بجای سوق دادن به سمت توهم به سمت واقعیت هدایت کنه

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۰۰
پیشگام رهایی


پروتکل 


وختی با اندک جستجویی میفهمی پروتکل چی هست و مصاحبه های این وریا و اون وریا رو الحاق میکنی به این پروتکل ، حالت پریشون میشه و خیلی بهم میریزی .


و خیلی زور میزنی تا با یه ژست روشنفکری خط امامی اظهار کنی مخالف خائن خوندن نماینده ها و دولتمردان هستی  ولی ..


از مفهوم پروتکل و افاضات این وریا و اون وریا دو برداشت میشه داشت :


1- این وریا کلا چیزی حالیشون نیس 

2- این وریا کلا حالیشون هست و نقش خودشون رو خوب در خر کردن ملت در راستای تطهیر و تعدیل سیاست های اون وریا ایفا میکنن( که اظهار نظر ها و مصاحبه های دو طرف این احتمال رو مظاعف میکنه ) این برداشت لزوما به معنای خائن بودن نیست 


* به تجربه تاریخی و به تحقیق و به علم حصولی و حضوری به اثبات رسیده اون وریا خوب میدونن چیکار کنن و با کیا طرف هستند .



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۳۱
پیشگام رهایی