پیشگام رهایی

پیشگام رهایی

طبقه بندی موضوعی

پربیننده ترین مطالب

بازی خوردگان

دوشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۰۵ ب.ظ


حادثه شیراز و حوادث مشابه این چنینی که نقش افرینی یا بهتر بگویم بازی خوردن نیروهای مذهبی در ان را شاهد بودیم . فرصتی برای تامل در چرایی این افعال نیروهای مذهبیست .

سه جزء این برانگیختگی  ، وجود زمینه ، تحریک بیرونی و  اقدام است .

در  قشر مذهبی این  زمینه   ارزش ها  و عقاید این افراد است . البته لازم است گفته شود که یک نظام تربیتی صحیح در مملکت برای تربیت مذهبی ها وجود ندارد  در نتیجه  انتظاری برای وجود دستگاه ارزشی و عقیدتی صحیحی برای سنجش و ضریب دهی مناسب به ارزش ها برای مذهبیا انتظاری واقعی نخواهد بود .- البته جنبه فردی که نظام فکری افراد از ان حاصل میشود مد نظر است -


دستگاه ارزشی و عقیدتی ، کنش و واکنش های فرد رادر چهار چوب  خود نظم میدهد ، در نبود چنین دستگاهی کنش های متغیری از افراد خلق میشود .مخصوصا اگر عاملی بیرونی "احساسات" و مخصوصا احساسات ارزشی این افراد را با توجه به زمینه ارزشی تحریک کند  .تحریک این افراد به خصوص برای منابع محرکی که مشروعیت دارند بسیار راحت شکل میگیرد . و حاصل ان هم بالفعل شدن این برانگیختگی است ، ویژگی این برانگیختگی ناپایداری ان  است .


خلاصه کلام

شکاف  بین  "ارزشهای عقیدتی" ، و "انتظار اقدام کردن در قبال ارزشهای عقیدتی" ، عامل خلق این  حوادث و بازی خوردن این افراد در فضا سازی ها و بازی های جریانات مختلف است .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">